Friday, September 08, 2006

مردی از شرق قربانی دو تیغه متقابل بنیادگرایی مهاجم

انچه در روزهای اخیردر کشور اتفاق افتاد گذشته از ریشه ها و نیات سیاسی بازیگردانان وکوتاه بینی زائد الوصف بازیگران خطر شمشیرآخته بنیادگرایی راآشکارتر و ملموستر کرد. اماج مردی بود که در اوج خطر ایران را برای سالها بیمه کرده بود و خویش را در مهمترین نشست سران جهان در سازمان ملل(1998) مردی امده از شرق از خواستگاه تمدن تابان بشری و مهد پیامبران الهی از ابراهیم تا محمد معرفی کرده بود. گفته بود او از سرزمین نجیب و باشکوه ایران به نمایندگی از طرف ملتی بزرگ و نامی که بخاطر تمدن باستانی اش و نقش برجسته و متمایزی که در ایجاد و توسعه تمدن اسلامی داشته شهره است امده است تا ملتها را برای صلح و گفتگو فرا بخواند. ارزوی او اگر چه حداقل تا کنون فرصت نیافته است تا در قالب یک پارادایم در جهارچوبی اکادمیک تئوریزه شود لاکن حداقل جامعیت تئوری برخورد تمدنهای ساموئل هانتینگتون را در عالم نظر با مشکل مواجه کرد و ازمیزان استیلای ان برافکار عمومی جهان کاست و صد البته تست انرا از طرف قدرتهای مسلط جهانی برای سالها عقب انداخت. فکرو زبان فاخر اونه برای ایرانیان که برای جهان اسلام موجب مباهات گردید و منش اورفتار کشور امریکارا در مواجهه با ایران تحت نوعی کنترل قرار داد تا انجا که البرایت ناگزیر از عذرخواهی در مورد انجام کودتای 28 مرداد32 در ایران گردید. در هنگام ایراد خطابه خاتمی در سازمان ملل خانمی از قبیله بنیادگرایان سکولار ناطق را به شکنجه گری و قتل متهم کرداما تنها اوعرض خود برد و زحمت خود افزود همانگونه که امروز خواهر دوقلوی اوکه بر تیغه روبروی قیچی نشسته است در تهدید و ایراداتهام خیانت به خاتمی همان راه را میرود. دو تیغه قیچی اگر به ظاهربرهمند لاکن بر دوریک محور میچرخند واز یک نوع ابشخور اب میخورند وبه یک اندازه با تندی و تعب ریسمان عقل میبرند و ترازوی عدالت میشکنند. راستر بگویم امروز اینان که بر کجاوه حکومت تکیه زده پرده دری پیشه کرده اند بر بلندای شتر حکومت ننشسته اند که این بلندا همقد درک و توان امثال منشی دیروز دفترریاست در دانشگاه تهران نیست بلکه این شتر است که خوابانده شده است وکوتاه قدان بنامش خطابه میخوانند. شکی نیست که خاتمی به عنوان نماینده راستکردار و راست گفتار ملت ایران در تاریخ سرافرازخواهد ماند و بلندای قامت او امروز در دنیا فراختر از سرپنجه خاک الود اینان است . یاد خاتمی چون همه مردان و زنان نیک سیرت و روشن ضمیر و ازاده این دیار از امیرکبیر و دهخدا و ستارخان گرفته تا مصدق وخمینی هر کدام به مرتبت خود بدور از غبار زمان در خاطر ملت ما بکرامت و بزرگی خواهد ماند. خاتمی امروزتازه در اغاز راه است نه در پایان ان . اغاز راهی که ملت ایران برای ازادی و عدالت و صلح انتخاب کرده است وکدام سفیر بهتر و امین تر از او میتواند این ندا را در گوش جهان چکامه کند والبته انچه گذشت درد زایمان فرهنگی طول کشیده ملتی است که باید کشید چه میتوان کرد . در خاتمه بی مناسبت نیست درد دل کمال الملک را شنیدن و دوباره فهمیدن که در هنگامی که در پایان هفت سال هنرورزی که به خلق تابلوی تالار ائینه انجامید با دسیسه حکومتیان به دزدیدن جوهری از تخت طاووس متهم گردید در هنگام تفتیش بدنی توسط مفتش خطاب به ناصرالدین شاه گفت : فرنگیان از من صدها دارند و چه پاس میدارند و شما با من یکی چه ها که نکردید. بخوانید این فراز را از روزنامه نیورورک تایمز که همزمان با نطق خاتمی در سازمان ملل در سال 1998 انتشار یافته است.

"Allow me to speak here as a man from the East, the origin of brilliant civilizations and the birthplace
of Divine Prophets: Abraham, Moses, Jesus and Mohammed, peace be upon them all," Khatami said. "I come from the noble land of Iran, representing a great and renowned nation, famous for its age-old civilization as well as its distinguished contribution to the founding and expansion of the Islamic civilization."
As he spoke, a woman burst past guards into the General Assembly hall and screamed that Khatami was a murderer and torturer. The woman, identified by United Nations officials as Laila Jazayeri, a 37-year-old Iranian, was subdued by the United Nations security police, who handcuffed her and strapped her to a wheelchair before turning her over to the New York police.
A block away, about 2,000 demonstrators representing the United States-based National Council of Resistance of Iran protested Khatami's visit and demanded the overthrow of the Teheran Government. The protesters were joined by Senator Robert Torricelli, the New Jersey Democrat, and two Democratic Representatives, Carolyn Maloney of New York and Robert Menendez of New Jersey.

لطفا پیشنهادات خود را در مورد محتوی و شکل این وبنوشت برایم هدیه کنید .خصوصا راهنماییهای فنی شمادر جهت حرفه ای و جذابتر نمودن این سایت موجب امتتنان خواهد بود مردی از شرق قربانی دو تیغه متقابل بنیادگرایی مهاجم

2 Comments:

At December 07, 2006 4:56 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام دکتر ! یاخچیسان ! میانادان نه خبر !
ما تو میانه همسایه بودیم که حتما دیگه یادت رفته!
ساخ اول
من بی می ناب زیستن نتوانم بی باده کشیـد بار تن، نتـوانـم
من بنده آن دمم که ساقی گوید «یک جام دگر بگیر» و من نتوانم

 
At December 07, 2006 5:10 PM, Anonymous Anonymous said...

به ما سر بزن

 

Post a Comment

<< Home

Google Scholar
Speakeasy Speed Test

Search Engine Optimization and Free Submission